Roetfilter Verwijderen
Roetfilter verwijderen - heeft u structurele en hardnekkige problemen rondom het functioneren van het roetfilter en bent u op zoek naar een permanente oplossing? Digicar kan deze problemen definitief wegnemen door het roetfilter te verwijderen en zijn hierin al jaren toonaangevend in de branche.
Bij het verwijderen van het roetfilter is het noodzakelijk en erg belangrijk dat het regeneratieproces op een goede manier wordt weggeschreven uit de software. Als dit niet op correcte wijze wordt uitgevoerd kan dit gemakkelijk leiden tot schade aan motor en aandrijflijn. Digicar biedt u uitsluitend bewezen oplossingen. Sinds de opkomst van roetfilterproblematiek lopen we voorop in de markt en bieden merkdealers, garagisten en autobezitters uitkomst in deze complexe materie.
Wanneer het roetfilter verwijderen
In welke gevallen is verwijderen van het roetfilter een geschikte oplossing? In geval van aanhoudende problemen en onevenredige onderhoudskosten aan het roetfilter is verwijderen nog het enige juiste alternatief. Soms is het roetfiltersysteem simpelweg niet goed genoeg doorontwikkeld door de fabrikant.
Milieu & APK
Hoewel het roetfilter een milieumaatregel is en verwijderen van het dieselfilter (roetfilter) voor meer uitstoot van fijnstof zorgt, is een niet functionerend filter eveneens een belasting voor het milieu. Officieel moet er bij auto's met een af-fabriek roetfilter ook een roetfilter aanwezig zijn. Bij voortdurende problemen en buitensporige kosten biedt onze oplossing uitkomst. Bovendien neemt het storingen weg die bij APK afkeur zijn. Zie ook onze blog omtrent de roetfilter APK regelgeving en de optie van roetfilter reinigen. Het verwijderen van een goed werkend roetfilter wordt door ons afgeraden.
Roetfilter verwijderen, hoe werkt dat?
Voor de meeste merken hebben wij software ontwikkeld waarmee we de werking van het roetfilter / DPF geheel uit kunnen schakelen. Daarbij moet het binnenwerk van het roetfilter worden verwijderd. Het een is zonder het ander niet mogelijk, anders ontstaan de grootste mogelijke problemen. Voor het oog blijft het roetfilter gewoon aanwezig.
Digicar Engineering hanteert de meest volledige werkwijze uit de branche met o.a. een complete diagnose-check van uw auto standaard ingegrepen. Wij bieden u daarnaast de best denkbaren garantie, op de software namelijk levenslang!
Het roetfilter uitschakelen en verwijderen betekent:
- Geen foutmeldingen meer rond het DPF/FAP.
- Geen storingscodes.
- Geen regeneratie.
- Geen stijgend oliepeil door overmatig regenereren.
- Geen olieverdunning.
- Geen extra belasting voor motor of aandrijflijn, bijv. de turbo door teveel tegendruk.
- Verlengde onderhoudsinterval.
- Een lager brandstof verbruik door uitschakeling regeneratieproces.
Regels voor het verwijderen van of reeds verwijderde roetfilters:
Er zijn uiteraard wel regels verbonden aan het verwijderen van het roetfilter. Zo is het alleen toegestaan bij auto's die aan de volgende voorwaarden voldoen. Je mag een roetfilter verwijderen en door vermelden bij de RDW als:
- de personenauto een datum van eerste toelating heeft van vóór 1 januari 2017
- de bedrijfsauto een datum van eerste toelating heeft van vóór 1 januari 2012.
Er zijn bij andere voertuigen wel andere voorwaarden die gelden, maar dit zijn de belangrijkste twee en van toepassing op de meeste auto's. Alle voorwaarden lezen? Klik dan op deze link.
Het verwijderen van het roetfilter kan wel gevolgen hebben voor de emissieklasse van het voertuig.
Samengevat:
- Bij personenauto's met een datum van eerste toelating van vóór 1 januari 2017 kan er een wijziging op het kenteken gemaakt worden dat het roetfilter verwijderd is of wordt.
- Bij bedrijfsauto's met een datum van eerste toelating van vóór 1 januari 2012 kan er een wijziging op het kenteken gemaakt worden dat het roetfilter verwijderd is of wordt.
- Deze doorvermelding betekent een fijnstoftoeslag van +/- 15% op de huidige wegenbelasting van dat voertuig én kost eenmalig €61,25.
- Een verwijderd roetfilter kan gevolgen hebben voor de emissieklasse van het voertuig.
TIP: Wacht bij actuele problemen niet te lang en laat zo snel mogelijk onderhoud plegen aan uw roetfilter. Laat u tevens goed informeren omtrent de mogelijkheden van het roetfilter, ook het roetfilter reinigen is een goed en hoogwaardig alternatief.
Onderstaand ziet u een voorbeeld van hoe het traject van roetfilter verwijderen bij ons verloopt:
Afwerken fysieke controlepunten en aanvang diagnose. |
Beoordelen storingscodes en uitlezen van software. |
Regeneratieproces wegschrijven uit de software. |
Demontage van het complete roetfilter. |
Openslijpen van het roetfilter. |
Verwijderen roetfilterelement. |
Dichtlassen behuizing en montage onder de auto. |
Programmeren bewerkte software, uitgebreide nacontrole en proefrit. |
Veel voorkomende merken:
-
Roetfilter Audi
- Roetfilter BMW
- Roetfilter Honda
- Roetfilter Hyundai
- Roetfilter Jaguar
- Roetfilter Land Rover
- Roetfilter Mazda
- Roetfilter Mercedes
- Roetfilter Peugeot
- Roetfilter Renault
- Roetfilter Seat
- Roetfilter Skoda
- Roetfilter Subaru
- Roetfilter Volkswagen
- Roetfilter Volvo
- Algemeen Roetfilter
Staat uw merk er niet tussen? Neem contact op:
Waarom Digicar?
- Garantie op onze software zolang u de auto rijdt!
- Ontwikkeling volledig in beheer
- Maatwerk - we houden graag rekening met uw persoonlijke wensen
- Eigen dealernetwerk +40 dealers wereldwijd
- Uniek diagnosetraject rondom onze werkzaamheden
- Sinds 2004 gespecialiseerd in unieke softwarediensten
Reviews
-
De mannen hebben weeral topwerk geleverd voor een goede prijs.
Lees meer -
Afgelopen december mijn Audi A3 1.5 TFSI uit 2018 onder handen laten nemen door Digicar. Ik heb verschillende modificaties uit laten voeren aan de aut ...
Lees meer -
Nadat het motorstoring lampje ging branden, bij de dealer geconstateerd, dat mijn roetfilter vol zit, ze hebben hem via de computer proberen te regene ...
Lees meer -
Eind september 2021 mijn Audi A3 e-tron laten chiptunen. En gelijktijdig een aanpassing aan DSG.bak laten doen. En na een kleine 4 uur wachten: Een on ...
Lees meer