Naar inhoud

Reviews

  • Goedenmiddag,

    Op 30-5-2012 zijn we bij jullie geweest met onze camper, kostte toen even extra tijd omdat het een nieuwe uitvoering van Fiat was, m aar het was het wachten dubbel en dwars waard. We zijn nu 5000 km verder door allerlei rij-omstandigheden,..............fantastisch ! Wat een extra trekkracht/motorvermogen in het lage toerental gebied. Bovendien is die ook een stuk zuiniger geworden !Nogmaals dank voor de uitstekende service,

    met vriendelijke groet, R. Gijzel

    Lees meer
  • Onze ervaring met en vooral na, de software modificatie door Digicar.
    Voertuig: integraal camper, Fiat Ducato, 2,8 liter dieselmotor, 128 PK.

    Sind s 2011 geconfronteerd met de mogelijkheid voor software modificatie.
    Getwijfeld over het nut tegenover de kosten, “geadviseerd” door vrienden: “je kunt de motor opblazen, etc.”.
    In oktober 2012, na een lang telefoongesprek met iemand van Digicar, wat voldoende vertrouwen wekte, toch naar Digicar gegaan.

    Theorie: van 128 PK naar ± 155 PK.

    Praktijk: kort na de modificatie een vakantie van 3700 kilometer, Italië vv.
    Heenreis: vooral autobaan en daarbij het gevoel van “iets” meer power.
    Na de heenreis een wat rustiger vervolg, waarbij echt het gevoel ontstond van meer power, vooral in de bergen.
    Het was even wennen om met een lager toerental te rijden en vooral te blijven rijden.
    Ja, je moet er aan wennen, c.q. mee leren omgaan.

    In berggebieden was het voorheen hoofdzakelijk de tweede en derde versnelling, na de modificatie zijn het vooral de derde en vierde versnelling!
    Het invoegen op de autobaan, vanaf parkeerplaats of tankstation, was voorheen een spannende gebeurtenis, maar gaat nu een stuk gemakkelijker.
    Rotondes reed ik in de tweede versnelling. Bij Digicar zeiden ze ``doe het vanaf nu maar in de derde``.
    Klopt.

    Ook heel interessant: het brandstof verbruik varieerde voorheen van 1 : 6,5 tot 1 : 7,2.
    Ik heb niet alles bijgehouden, maar hierbij een aantal metingen van het verbruik.
    Nu de eerste 621.6 km (autobaan Duitsland) 1 : 6,89
    Dan 505,6 km: (autobaan Duitsland en Oostenrijk) 1 : 8,5 (ik begin het te leren)
    Dan 354,3 km: (inclusief Brennerpas) 1 : 8,2
    Dan 506,30 km: (heuvel- en bergland) 1 : 7.73
    Dan 636,6 km: (rustig door hoogvlakten en heuvelachtig gebied) 1: 8,14
    Vervolgens 470,9 km: (door gebied met van alles wat) 1 : 7,94
    Tot slot 436,2 km: ( een thuisreis met nogal wat drukte en hier en daar flink doorgereden) 1 : 7,4

    Het geheel rijdt soepeler, ik schakel minder, maar kan vanaf ongeveer 1100 tpm weer rustig snelheid maken (mits het verkeer het toelaat).
    Mijn vrouw is tevreden met minder brandstofverbruik. Wat wil een man nog meer?
    Wij vinden het, achteraf gezien, een goede investering.

    Opmerkingen/verbeterpunten:
    Misschien wat meer uitleg. Een soort 10 minutengesprek om duidelijker te weten wat er anders is of kan.

    Lees meer
  • Afgelopen woensdag ben ik bij jullie op de zaak geweest voor de tuning van mijn Audi.
    Ik ben meer dan 200 % tevreden. De trekkracht in alle versnelli ngen is onvoorstelbaar. De wagen rijd veel comfortabel, het is net of in een andere auto heb gekregen.

    Bedankt voor de goede service. Mijn volgende auto komt ook naar Doetinchem.

    Lees meer
  • Na de tuning hebben we 10.000 km gereden en vinden dat de aanpassing een zeer goed resultaat met duidelijk verschil in de 5e versnelling. Maar geen ve rschil in verbruik cijfers.

    Met vriendelijke groet,
    Martin Kauffman

    Lees meer
  • Als ik weer achter het stuur van de Camper zit geniet ik van de extra pk's en denk dan dit had ik al veel eerder moeten doen!!!!

    Lees meer
  • Uitstekend geholpen en leen auto is een goede service, gezien onze voorgaande problemen met het roetfilter en daarbij behorend ongemak van te vaak oli e verwisselen en ook nog op plekken waar dit nagenoeg niet of zeer lastig kan, zijn de voordelen veel hoger als de gemaakte kosten en te rijden afstand naar Doetinchem!

    Groeten
    Gerrit Groenendijk

    Lees meer
  • Goedemorgen,

    De c30 heeft nog nooit zo mooi gelopen.
    Ook geen problemen meer met regenereren.

    Zeer tevreden. Groeten A. B.

    Lees meer
  • Ben bij jullie geweest voor het verwijderen van de roetfilter/software optimalisatie. Dat is alweer 2 weken geleden. Tot heden heb ik geen last meer g ehad van het REGENEREREN. Ik ben er echt heel erg BLIJ mee!! Ik had er heel erg last van dat rook gedoe. Om de 3 dagen begon mijn auto met roken en hield maar niet op. Ik moest altijd minimaal 30 km door rijden zo dat hij op hield met roken. Nadat ik bij jullie DIGICAR in Doetinchem ben geweest, ben ik van die probleem afgelost.

    BEDANKT DIGICAR personeel!! O ja, ook bedankt voor de klantvriendelijkheid, koffie en thee :)

    Lees meer
  • Vóór de chiptuning waren niet tevreden over de prestaties van de Ford motor van onze camper. Vooral de lage trekkracht bij toerentallen beneden de 20 00 t/min was erg hinderlijk. Bij het wegrijden sloeg de motor geregeld af en bij het nemen van rotondes moest telkens teruggeschakeld worden naar de 2e versnelling.
Na de tuning zijn beide problemen opgelost, de motor loopt ook veel soepeler zelfs vanaf 1100 t/min.

    Inmiddels 11.0000 km ermee gereden naar volle tevredenheid. Gerard

    Lees meer
  • Oktober 2007 liet ik mijn Seat Toledo 2,3 V5 (2000) met 150 Pk en 210 Nm bij jullie tunen naar 165 Pk en 227 Nm. Ik had hem toen pas 3 weken en reed d aarvoor een 2 liter benzine auto. De V5 was dus hoe dan ook al een tik sneller. Doordat ik echter maar 3 weken gereden had en meteen ging chippen, had ik daarna niet echt een realistsch beeld van de verbetering. Ik wist dat hij sneller was, maar het verschil leek niet heel erg groot. Het was hoe dan ook wel snel.
    Inmiddels kan ik jullie als referentie melden: dat is een vergissing. Het verschil, zelfs met deze ongeblazen 2,3 motor is substantieel! Je wilt het niet missen en het is het absoluut meer dan waard! Hoe kwam ik daar uiteindelijk duidelijker achter? In juli 2009 kreeg ik naar later bleek, problemen met mijn luchtmassameter en onregelmatig lopende motor. Op mijn verzoek hebben jullie zoals het beleid is, gratis de originele 150 pk software teruggeschreven, zodat aan het probleem gewerkt kon worden vanuit de origineel situatie. Na verhelping van het probleem, reed ik vervolgens 1,5 maand met de originele software. Het rijdt al prima zo, maar ik voelde duidelijk de relatieve luiheid onderin. Er ontbrak toch echt pit, reactiesnelheid en kracht ten opzichte van daarvoor. Het opklimmen in de toeren ging niet meer zo snel. Ik heb zo snel als kon een afspraak met jullie gemaakt om de tuning weer in te programmeren. Jullie hebben dat snel en tegen een zeer schappelijke factuur gedaan. Mijn dank daarvoor. Ik reed weg en was meteen enthousiast. Wat een duidelijk verschil! Nu kon ik door mijn ervaring pas echt goed en objectief oordelen! Ik wist nu 100% zeker dat er een behoorlijke verbetering was: snellere reactie op het pedaal, krachtiger tussensprints, behoorlijk sneller oplopende toerentallen. Het verschil is bijna groot te noemen. k heb sinds een jaar ook een open sportluchtfilter en een Rvs sportuitlaat vanaf de Kat. Realistische schatting nu: 177 Pk en 235 Nm. Dit alles maakt mijn Toledo V5 nu zo snel als bijvoorbeeld een BMW 325i uit 2001, 192 Pk en 245 Nm (Ik ben zon 150 Kg lichter!). Op de terugweg vond ik een heer in zon auto bereid om een beetje te racen. Tussensprints: exact gelijk. Opklimmen van 120 tot 215 km/u: exact gelijk. Zonder profijt van slipstream (te grote afstand)! En toen in de ankers voor medeweggebruikers met iets lager tempo. Mijn Toledo heeft nu een specifiek gewicht (het meest essentiele gegeven van autos, naast koppel en wegligging als er bochten bij komen) van plm 7,2 kilogram per Pk. De 325 heeft 7,4 kg/Pk mee te sleuren. Mijn top zal tegen de 230 liggen (snel eens naar de A31 in Duitsland, waar ik al eens 225 haalde op de teller). Waarschijnlijk zal de 325 dan nog langzaam uitlopen... (Fabrieksopgave 237 kpu). Maar vooral de souplesse geeft de meeste fun!
    Kortom: chiptuning? Doen! Het zijn geen praatjes. Het is aantoonbaar geweldig! En dat zegt een niet turbo rijder. Bedankt en groeten Peter Tulp.

    Lees meer
  • Hallo Digicar Team

    Vorige week heb ik mijn Opel Astra 16i 8v laten chippen.
    Ik werd hartelijk ontvangen na een bakje koffie gingen ze met mijn aut o aan de slag.Na een kleine 2 uurtjes kreeg ik het sein dat je klaar was en dat ik maar eens eens een stukje moest gaan rijden. Nou dat ging ik dan maar eens doen en ik moet zeggen SUPER ik merkte mete en een bepaalde kracht wat ik nog niet heb gehad in me auto. Auto loopt lekker rustig auto schakelt en loopt lekker door alle toeren gebieden heen ik voel de auto meteen goed oppakken in verschillende toeren Kortom ik wou met me chiptuning bereiken dat mijn auto iets krachtiger werd en dat hebben jullie mooi voor mekaar gekregen,ik wil jullie dan ook heel erg bedanken dat ook mijn 16i 8v gechipt kon worden.

    Groetjes Jordy Menger uit Zutphen

    Lees meer
  • Heren van het Digicar Team,

    Aan vermogen of koppel ontbreekt het bij mijn auto nou niet direkt. Een kleine oneffenheid in het hogere toerengebied deed mij echter besluiten chip-tuning door Digicar te laten uitvoeren. In de originele software was inderdaad een dip terug te vinden en over de gehele linie is de software verder verfijnd. Na enkele koppen koffie verder was het moment aangebroken om te gaan testen. Zo gelijkmatig als de software was aangepast zo soepel gleed de auto nu door het gehele toerengebied. Het doel is bereikt dankzij een staaltje vakmanschap. Nog meer rijplezier en dus heren nogmaals mijn hartelijke dank. Graag tot een volgende tuning.

    Vriendelijke groet,
    T.J.C. van Berkel

    Lees meer

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren