Review
Op 8 en 9 april 2019 verbleef onze Peugeot 308 GT-Line met 1.2 THP, 130 PK bij 5500 tpm en 230 NM bij 1750 tpm. bij Digicar in Doetinchem voor een Chiptuning, programmering in de bootmodus van de CPU en fijn afstelling en vermogen runs op de Superflow Testbank.
Resultaat: 158,8 PK bij 4600 tpm en 296 NM bij 2200 tpm. Nou vind ik vermogen niet zo belangrijk, mij gaat het om het koppel en het koppelverloop. Tot wat ik nu kan stellen is dat het koppel onderin fijn zijn werk doet, bij 50 km/h met 1500 tpm in de 5e versnelling is nu geen probleem en met deze 1500 tpm met 70 in de 6e versnelling evenmin. Hij trekt dan ook probleemloos door, zonder hik. Bij een gelijkwaardige rit van Zeddam naar Nijmegen via Kleve, viceversa onder gelijke omstandigheden was het verbruik voorheen 1:17,1 en nu 1:18,1 met een rustig voetje welteverstaan, dus gelijkwaardig of zelfs iets zuiniger.
Zodra we terug zijn van Kroatië zal ook mijn bevindingen aanvullen!
Er waren overigens wel wat vraagtekens achteraf bij de trajecten die My Peugeot m.b.t. de rittenregistratie aangaf tijdens het verblijf bij Digicar, duidelijk is nu dat de Navigatie op de Testbank, z’n eigen weg gaat. Deze mogelijke afwijking zou misschien beter op kunnen nemen in hun informatie of vooraf of na de werkzaamheden.
Tomm , Maarten, Ton, Bas, Mervin en Jordi, Thanks
Resultaat: 158,8 PK bij 4600 tpm en 296 NM bij 2200 tpm. Nou vind ik vermogen niet zo belangrijk, mij gaat het om het koppel en het koppelverloop. Tot wat ik nu kan stellen is dat het koppel onderin fijn zijn werk doet, bij 50 km/h met 1500 tpm in de 5e versnelling is nu geen probleem en met deze 1500 tpm met 70 in de 6e versnelling evenmin. Hij trekt dan ook probleemloos door, zonder hik. Bij een gelijkwaardige rit van Zeddam naar Nijmegen via Kleve, viceversa onder gelijke omstandigheden was het verbruik voorheen 1:17,1 en nu 1:18,1 met een rustig voetje welteverstaan, dus gelijkwaardig of zelfs iets zuiniger.
Zodra we terug zijn van Kroatië zal ook mijn bevindingen aanvullen!
Er waren overigens wel wat vraagtekens achteraf bij de trajecten die My Peugeot m.b.t. de rittenregistratie aangaf tijdens het verblijf bij Digicar, duidelijk is nu dat de Navigatie op de Testbank, z’n eigen weg gaat. Deze mogelijke afwijking zou misschien beter op kunnen nemen in hun informatie of vooraf of na de werkzaamheden.
Tomm , Maarten, Ton, Bas, Mervin en Jordi, Thanks
Bekijk alle reviews