Review
ik heb vandaag het roetfilter van mijn peugeot 406 break 2.2 hdi laten verwijderen. ik heb de auto net 1 week in mijn bezit en had via diverse sites de vaak voorkomende problemen opgezocht. regelmatig kwam het roetfilter naar voren als kostbaaraandachtpuntje. tijdens mijn zoektocht naar een nieuwere 406 break vondt ik een nette dealer onderhouden 406. inderdaad had deze ook al af en toe foutmeldingen van het roetfilter. hierdoor overgens mooi flink af kunnen dingen op de vraagprijs. ik had voordat ik ging kijken voor de auto al contact gezocht met digicar en gelijk een offerte laten maken voor het geval de aankoop doorging. de auto was inderdaad aangeschaft en de afspraak werd direct gemaakt bij Gijs van Dam in Bodegraven. zelf ben ik gediplomeerd monteur en moet ik op mijn werk bijna dagelijks roetfilters regeneren of vervangen.echter niet de software/specialisme voor het uitprogrameren van roetfiltersoftware. dus eigelijk voelde het krom om als monteur zijnde mn auto naar de garage te brengen. aan de andere kant hoeft men mij niks wijs te maken aangezien ik er zelf ook redelijk verstand van heb. mijn auto volgens afspraak langs gebracht en ik kreeg kosteloos een leenauto mee(alleen even aftanken). volgende dag kon ik mijn auto ophalen. een keurige reeele tijd op de bon. dus er wordt zeker niet met de vork geschreven!! 1e rit, wat een verschil!!!!! de motor pakt veel soepeler op en je voelt duidelijk dat er meer koppel/vermogen beschikbaar is!!!nu nog even in de gaten houden of mijn verbruik ook afneemt ik ben heel erg tevreden over de aanpassing en kan het iedereen aanbevelen. het is een eenmalige kostenpost. als ik kijk met mijn ervaring hoe vaak ik op werk kapotte turbo,s gehad door de tegendruk van een verstopt roetfilter. in mijn ogen zeker een aanrader!!!! ook als er nog geen problemen zijn met het roetfilter. wees de problemen voor!! wie wil er nou tijdens zijn vakantie stranden op de autobahn of route du solei?
Bekijk alle reviews