Review
Vorige maand heeft Digicar mijn auto getuned en het roetfilter verwijderd. Digicar zit in een mooi pand en mensen komen vriendelijk en deskundig over. Eerst over het roetfilter. Ik reed inmiddels al 10.000 kilometer met de melding dat mijn roetfilter moest worden vervangen. Overigens liep de motor prima en had ik verder geen storingen maar de de caravan-vakantie op komst wilde ik het toch maar geregeld hebben. Digicar heeft het filter leeggehaald en de software aangepast waardoor hij niet meer regenereert. Dit hebben ze zeer netjes gedaan. Het filter zat behoorlijk vast en alle bouten moesten worden afgeslepen. Het lassen gebeurt aan de bovenkant van het filter, dus na montage zie je hier niks van terug. Alles netjes gemonteerd met nieuwe bouten.Wat merk je ervan? Volgens mij niks. Ik was bang dat de auto zou gaan roeten maar je ziet er niks van. Het enige verschil is dat de uitlaat nu zwart is van binnen en dat je de uitlaatgassen soms kunt ruiken als je naast de auto staat.
Chiptunen. De monteur ging eerst een stukje rijden en merkte dat de motor, vooral tussen de 2500 en 3000 RPM, niet gelijkmatig versnelde. Het vermoeden was dat het aan de luchtmassa meter lag. Ik ben vooraf gewaarschuwd dat dit ik dit beter zou gaan merken als de auto getuned zou worden.;Wat merk ik ervan? Het turbo gat is kleiner en de motor pakt bij een lager toerental op. Daarnaast is de motor over het het toerenbereik sterker en hij trekt nu ook boven de 4000 RPM goed door. Aandachtspunt is wel dat de dealer bij storingen altijd verbinding maakt met BMW Duitsland en dat de kans bestaat dat zij de tuning weer overschrijven. Ik heb de luchtmassa meter daarom zonder diagnose laten vervangen. Helaas zonder resultaat. Tussen de 2500 en 3000 voel ik nog steeds een soort zaagtand beweging in de vermogensopbouw. Waarschijnlijk ligt het dus aan het regelgedeelte van de turbo. Een duur grapje en de auto rijdt verder prima dus... De afgelopen 3 weken ben ik met de caravan naar Frankrijk geweest. Ook dan is het duidelijk merkbaar dat je over meer vermogen beschikt. Al met al ben ik tevreden over het resultaat en positief over Digicar.
Chiptunen. De monteur ging eerst een stukje rijden en merkte dat de motor, vooral tussen de 2500 en 3000 RPM, niet gelijkmatig versnelde. Het vermoeden was dat het aan de luchtmassa meter lag. Ik ben vooraf gewaarschuwd dat dit ik dit beter zou gaan merken als de auto getuned zou worden.;Wat merk ik ervan? Het turbo gat is kleiner en de motor pakt bij een lager toerental op. Daarnaast is de motor over het het toerenbereik sterker en hij trekt nu ook boven de 4000 RPM goed door. Aandachtspunt is wel dat de dealer bij storingen altijd verbinding maakt met BMW Duitsland en dat de kans bestaat dat zij de tuning weer overschrijven. Ik heb de luchtmassa meter daarom zonder diagnose laten vervangen. Helaas zonder resultaat. Tussen de 2500 en 3000 voel ik nog steeds een soort zaagtand beweging in de vermogensopbouw. Waarschijnlijk ligt het dus aan het regelgedeelte van de turbo. Een duur grapje en de auto rijdt verder prima dus... De afgelopen 3 weken ben ik met de caravan naar Frankrijk geweest. Ook dan is het duidelijk merkbaar dat je over meer vermogen beschikt. Al met al ben ik tevreden over het resultaat en positief over Digicar.
Bekijk alle reviews