Secundaire luchtpomp
Secundaire luchtpomp - De secundaire luchtpomp verwarmd de katalysator met als doel uitstoot (CO en HC) deeltjes te verminderen. In de praktijk geeft dit systeem vaak problemen, Digicar biedt uitkomst middels het softwarematig uitschakelen / uitprogrammeren van het secundaire luchtsysteem.
Werking van secundaire luchtpomp
Benzinemotoren hebben bij een koude start vaak een te 'rijk' mengsel, dat wil zeggen: een te kort aan lucht in verhouding met de hoeveelheid brandstof. Er dus sprake van een niet optimale lucht/brandstof verhouding.
Opstartfase
De motorcomputer (ECU) wil in de opstartfase (koude start) zo snel mogelijk een optimale luchtbrandstofverhouding realiseren.
Aan het relatief rijke mensel van uitlaatgassen wordt verse lucht toegevoegd door de secundaire luchtpomp. Deze blaast lucht in het uitlaatsysteem richting de katalysator. Door de toevoeging van extra 'secundaire lucht' worden uitlaatgassen als het ware naverbrand, dit geeft een hogere uitlaatgastempratuur waardoor de katalysator sneller op tempratuur komt en uitstoot wordt gereduceerd.
Secundaire luchtpomp uitschakelen
Heeft u problemen en of problemen met de secundaire luchtpomp en wilt u een permanente oplossing? Digicar kan middels een softwarematige aanpassing in de motorcomputer (ECU) het gehele systeem volledig uitschakelen / uitprogrammeren. Hiermee zijn problemen omtrent de secundaire luchtpomp uitgesloten, altijd met uitgebreide diagnoses voor -en achteraf en levenslange software garantie!
Volkswagen, Audi, Skoda, Seat en Subaru secundaire luchtpomp uitschakelen
Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw Volkswagen, Audi, Seat, Skoda of Subaru? Neemt u dan gerust contact op met onze Klantenservice; 0314-362525 of via ons contact formulier.
Storingen secundaire luchtpomp
Er zijn verschillende methodes om te controleren of de secundaire luchtpomp kapot is. Uiteraard kunt u uw eigen zintuigen gebruiken door de klep fysiek te controleren, te luisteren naar vreemde geluiden (de klep moet hoorbaar ‘opstarten’ maximaal 90 seconde) of een goede diagnose te (laten) stellen.
Overzicht veel voorkomende foutcodes (P-codes):
- P0410 - Secundair luchtinblaassysteem onjuiste werking
- P0411 - Secundair luchtinblaassysteem onvoldoende doorstroming
- P0412 Secundaire-luchtinblaasklep "A", onjuiste werking
- P0413 Secundaire-luchtinblaasklep, circuit onderbroken
- P0414 Secundaire-luchtinblaasklep "A", kortsluiting
- Etc. etc.
Overige foutcodes:
- P0415 Secundaire-luchtinblaasklep "B", onjuiste werking
- P0416 Secundaire-luchtinblaasklep "B", circuit onderbroken
- P0417 Secundaire-luchtinblaasklep "B", kortsluiting
- P0418 Relais voor secundaire-luchtpomp "A", onjuiste werking
- P0419 Relais voor secundaire-luchtpomp "B", onjuiste werking
- P2270 - 001 - Bovenste grenswaarde overschreden
Waarom Digicar?
- Garantie op onze software zolang u de auto rijdt!
- Ontwikkeling volledig in beheer
- Maatwerk - we houden graag rekening met uw persoonlijke wensen
- Eigen dealernetwerk +40 dealers wereldwijd
- Uniek diagnosetraject rondom onze werkzaamheden
- Sinds 2004 gespecialiseerd in unieke softwarediensten
Reviews
-
De mannen hebben weeral topwerk geleverd voor een goede prijs.
Lees meer -
Afgelopen december mijn Audi A3 1.5 TFSI uit 2018 onder handen laten nemen door Digicar. Ik heb verschillende modificaties uit laten voeren aan de aut ...
Lees meer -
Nadat het motorstoring lampje ging branden, bij de dealer geconstateerd, dat mijn roetfilter vol zit, ze hebben hem via de computer proberen te regene ...
Lees meer -
Eind september 2021 mijn Audi A3 e-tron laten chiptunen. En gelijktijdig een aanpassing aan DSG.bak laten doen. En na een kleine 4 uur wachten: Een on ...
Lees meer