Naar inhoud
Seat Leon St Fr Chiptuning2

Seat DSG

SEAT DSG, Direct Shift Gear of Direktschaltgetriebe in het Duits, is de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die in SEAT auto’s te vinden is. Deze techniek is ook te vinden in de andere VAG-merken zoals o.a. Audi, Volkswagen en Skoda. Het voordeel van de SEAT DSG bakken ten opzichte van traditionele bakken, is dat ze sneller, efficiënter en comfortabeler kunnen schakelen.

Werking SEAT DSG

De werking van de SEAT DSG onderscheid zich van traditionele automaten door gebruik te maken van een dubbele koppeling. Bij een dubbele koppeling worden de even en oneven versnellingen verdeeld over 2 koppelingsplaten. Tijdens het schakelen wordt er gewisseld tussen deze koppelingsplaten. Doordat beide platen continu meedraaien, staat de volgende versnelling als het ware al klaar voor er geschakeld wordt. Hierdoor kan er niet alleen naadloos en razendsnel geschakeld worden, maar is er ook minimaal trekkrachtverlies tijdens het overschakelen tussen de versnellingen.

SEAT DSG introductie

De eerste SEAT die gebruik maakte van de DSG bak was de Leon in 2006. Dit was de (DQ250) met natte koppeling. Vanuit deze introductie volgenden er snel meerdere modellen met dezelfde DSG-6 bak. Later introduceerde Seat ook de DSG DQ200 transmissie met droge koppeling.


Vraag direct een offerte aan!

Natte en droge koppeling

De DQ200 zijn er in twee varianten afhankelijk van bouwjaar. Beide type versnellingsbakken zijn voorzien van 2 'droge' koppelingsplaten, een voor de oneven versnellingen en een voor de even versnellingen. De een is meer slijtage gevoelig dan de ander.
Daarnaast bestaan onder anderen de DQ250 en DQ500 zijn de natte koppelingsvarianten. Deze zijn ook voorzien van twee koppelingsplaten, maar deze liggen in de olie, vandaar de naam ‘natte koppeling’. Door de olie worden de natte koppelingsvarianten beter gekoeld en kunnen hierdoor meer Nm-koppel kunnen verdragen (DQ250 tot 350 nm en DQ500 tot 550 nm) ten opzichte van de droge varianten in originele toestand (DQ200 max 250 nm). Deze genoemde maximale koppelwaarden zijn softwarematig begrensd, meer koppel is mogelijk met de nodige software en indien gewenst hardware matige aanpassingen.


Bekende problemen DSG automaat Seat

  • Bak schakelt alleen in even of oneven versnellingen.
  • Bak schakelt niet verder dan bijvoorbeeld de 3de versnelling.
  • Schokje bij opschakelen van 5de naar 6de versnelling.
  • De auto trilt en rijdt schokkend bij het aangrijpen van de koppeling of bij het overschakelen.
  • De 's' is veel te extreem, de bak schakelt extreem laat op, en te vroeg terug.
  • Met schokken of wisselend toerental optrekken in de lagere versnellingen.

Vandaag nog uw DSG problemen oplossen?

Heeft u problemen met uw DSG automaat? Of wilt u weten of uw DSG automaat in goede conditie is? Digicar Engineering biedt voor u uitkomst! Wij hebben jaren ervaring in het optimaliseren, reviseren en repareren van DSG transmissies. Digicar werkt uitsluitend met de hoogste (OEM) kwaliteit onderdelen, goed en eerlijk advies, duidelijke afspraken met heldere communicatie. Uw partner op het gebied van DSG versnellingsbakken!

Vraag direct een offerte aan!


Overzicht DSG oplossingen:

Digicar biedt verschillende diensten voor DSG automaten. Onderstaand een overzicht van alle diensten die wij op het gebied van DSG aanbieden. Hieronder vallen onder andere DSG software, DSG reparatie, DSG mechatronic en DSG diagnose. Alle oplossingen worden volledig in eigen beheer uitgevoerd!

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw Seat DSG? Neemt u dan gerust contact met ons op via 0314-362525 of via ons contactformulier.


Waarom Digicar?

  • Garantie op onze software zolang u de auto rijdt!
  • Ontwikkeling volledig in beheer
  • Maatwerk - we houden graag rekening met uw persoonlijke wensen
  • Eigen dealernetwerk +40 dealers wereldwijd
  • Uniek diagnosetraject rondom onze werkzaamheden
  • Sinds 2004 gespecialiseerd in unieke softwarediensten

Velden met een * zijn verplicht

Reviews

  • De mannen hebben weeral topwerk geleverd voor een goede prijs.

    Lees meer
  • Afgelopen december mijn Audi A3 1.5 TFSI uit 2018 onder handen laten nemen door Digicar. Ik heb verschillende modificaties uit laten voeren aan de aut ...

    Lees meer
  • Nadat het motorstoring lampje ging branden, bij de dealer geconstateerd, dat mijn roetfilter vol zit, ze hebben hem via de computer proberen te regene ...

    Lees meer
  • Eind september 2021 mijn Audi A3 e-tron laten chiptunen. En gelijktijdig een aanpassing aan DSG.bak laten doen. En na een kleine 4 uur wachten: Een on ...

    Lees meer
Bekijk alle reviews

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren