Meer dan alleen software
Intussen bestaat Digicar 19 jaar en breiden wij onze diensten en services continu uit. We staan niet stil en zo hebben we in de afgelopen jaren ons aanbod flink vergroot. Niet alleen op softwarematig gebied, maar ook op het gebied van DSG- of roetfilter problematiek.
In deze artikelen lichten wij een van onze non-software diensten kort toe. Digicar heeft in september 2020 een tweede vestiging geopend in Doetinchem waar we de focus meer hebben kunnen leggen op onze non-software diensten. Zo heeft onze DSG-tak een flinke groei doorgemaakt, samen met onze DSG dealerpunten verspreid door het land. En hebben we onze roetfilter oplossingen uitgebreid met het reviseren van roetfilters.
Onze belangrijkste expertises zijn als volgt
- DSG / S-tronic
- Roetfilter oplossingen
- Inlaatreinigingen
- Ketting reparaties
Digicar heeft zich gespecialiseerd op het gebied van DSG en roetfilter problematiek. Met een moderne werkplaats toegespitst op deze werkzaamheden kunnen wij een volledige service bieden voor deze diensten. Van een uitgebreide diagnose tot de volledige reparatie onder één dak, alles in eigen beheer.
Roetfilters
Zoals reeds bekend is er vanaf 1 januari een wijziging geweest voor de controle bij de APK welke betrekking heeft op roetfilters. Lees het volledige blog van ons hier voor alle informatie over deze wijziging en wat dit eventueel voor u betekent. Al meer dan 10 jaar bieden wij verschillende oplossingen op het gebied van roetfilter problematiek. Hierbij is onze zeer hoogwaardige reinigingsoplossing een hele belangrijke dienst. Door een uitgebreide werkwijze kunnen wij roetfilters na reiniging voor bijna 100% schoon krijgen voor een zeer interessant tarief.
Met de komst van de nieuwe APK regelgeving was er een grote vraag naar een betaalbare oplossing bij defecte roetfilters. De aanschaf van een nieuw roetfilter van goede kwaliteit is in veel gevallen namelijk erg kostbaar en bij oudere diesels staat het vaak niet meer in verhouding tot de dagwaarde van het voertuig. Digicar bied nu ook de mogelijkheid om roetfilters te reviseren tegen een fractie van de prijs van een nieuw roetfilter. Hierbij streven we samen met onze leverancier naar een kwaliteit welke zo dicht mogelijk bij origineel ligt.
Als laatste redmiddel, en mits toegestaan, is er de mogelijkheid tot het verwijderen van een roetfilter. Daarbij is het belangrijk dat er op de correcte manier een aanpassing gemaakt wordt in de software. Deze permanente oplossing wordt vaak gekozen bij aanhoudende roetfilter problemen.
Heeft u last van een verminderd vermogen of hoger brandstofverbruik? Dan kan het zijn dat uw roetfilter verstopt is. Neem gerust contact met ons op voor een afspraak voor een diagnose of een prijsopgave.
Roetfilter Diagnose
Bij Digicar Engineering begrijpen we het belang van een accurate diagnose om onaangename verrassingen te vermijden. Daarom hanteren we een helder stappenplan. Zodra uw auto binnenkomt, nemen we samen met u de klachtomschrijving grondig door. Vervolgens voeren onze technici een uitgebreide proefrit uit, waarbij live-data metingen worden gebruikt om de problemen te identificeren. Tijdens deze fase beoordelen we een aantal kritische onderdelen van de motor die o.a. noodzakelijk zijn voor een goede werking van het roetfilter en het regeneratieproces.
Onze diagnose-apparatuur staat garant voor hoogwaardige analyses. We investeren de nodige tijd in elke auto om grondige controles uit te voeren. Dit verzekert u van een duidelijk en eerlijk advies. Uw gemoedsrust is onze prioriteit!
Onderstaand ons diagnosestappenplan met voorbeeld auto om zo een idee te geven van onze werkwijze. We geven zo een kijkje in onze keuken!
Klachtomschrijving - Elke klus begint bij ons bij het inventariseren van de klacht of het probleem. De klant van deze Hyundai Tucson diesel heeft het idee dat er problemen zijn met het roetfilter van zijn auto. Er is contact gezocht met Digicar omdat er steeds vaker de melding in het scherm gekomen is dat er een motorstoring aanwezig is. Na het opnieuw starten van het voertuig is de melding weer even weg. Doordat de klant op deze manier nog prima verder kon rijden zonder verminderd vermogen is er nog 2 maand gewacht met het maken van een afspraak. Na telefonisch contact is er een afspraak ingepland voor een uitgebreide diagnose m.b.t. het roetfilter.
Inventarisatie - Bij binnenkomst van de auto inventariseren we opnieuw de klachten, mocht er namelijk in de tussentijd nog een melding zijn gekomen of misschien wel een noodloop van het voertuig dan moeten we dat voor het stellen van een goede diagnose wel weten. Bij complexere diagnoses werken wij met een vragenlijst die we van te voren naar de consument toe kunnen sturen. De technici in de werkplaats kunnen dan alvorens de auto binnenkomt zichzelf inlezen. Bij deze Tucson waren er geen aanvullende problemen tussen het eerste contact en binnenkomst van de auto ontstaan.
Diagnose - Na ontvangst van de auto gaan we aan de slag, we controleren tijdens een proefrit de belangrijkste waarden omtrent het roetfilter. Zo wordt er gekeken hoe vol deze zit, worden de juiste temperaturen weergegeven, turbodrukken gehaald, kan het regeneratieproces in werking treden etc. etc. Teruggekomen van de proefrit zullen de waarden nauwkeurig bekeken worden, storingen opnieuw worden uitgelezen en zal het roetfilter worden gecontroleerd op hoeveelheid uitstoot van deeltjes.
Conclusie - Alle bevindingen worden vastgelegd en opgeslagen in onze database. Foutcode rapportages worden samen met onze bevindingen besproken met de eigenaar van in dit geval de Hyundai Tucson en het uiteindelijke advies wordt gegeven. Tijdens het bespreken krijgt u alle gelegenheid om vragen te stellen, wij begrijpen dat het voor u geen dagelijkse stof is. We hebben opgemerkt dat bij deze auto een van de sensoren defect geraakt is. Hierdoor krijgt de auto geen correcte waarden door start deze geen regeneratie. Intussen is het roetfilter vol geraakt waardoor er steeds vaker een melding gegeven werd in het scherm. Het advies is in deze dat we het roetfilter moeten reinigen en de betreffende sensor vervangen.
We hebben dus uitgebreide ervaring op het gebied van DSG en roetfilters van verschillende modellen en merken, waaronder wereldwijd de beste verkochte SUV van Hyundai, dé populaire Hyundai Tucson occasions op Gaspedaal.nl, de trekauto van het jaar 2021, ideaal voor mensen die graag met een caravan op pad gaan.
En wilt u nog meer vermogen? Onze expertise stelt ons in staat om ook op maat gemaakte chiptuning oplossingen te bieden die de prestaties en efficiëntie van voertuigen verbeteren.